۲۵ روش افزایش ترافیک سایت

از یک فروشنده یا صاحب یک کسب و کار بپرسید که چه چیزی را بیش از همه در دنیا دوست دارد و او احتمالا به شما خواهد گفت «مشتری بیشتر». پس از آرزوی داشتن مشتری بیشتر چه چیزی در لیست آرزوهای این کسب و کارها قرار می‌گیرد؟ ترافیک بیشتر برای وب سایت آنها. روش‌های زیادی برای افزایش ترافیک سایت وجود دارند که در این نوشته ۲۵ روش افزایش بازدید کننده سایت را خواهیم شناخت که شامل چندین روش افزایش رایگان ترافیک سایت نیز می‌باشد.

۱- تبلیغات

این روش بسیار بدیهی است، به همین جهت ابتدا نگاهی به این روش افزایش ترافیک می‌اندازیم. تبلیغ در موتورهای جستجو مانند گوگل، تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغ بر روی سایت‌های دیگر همگی روش‌هایی فوق‌العاده برای جلب توجه بازدیدکنندگان، ساخت برند و شناساندن وب سایت به مردم است. استراتژی مالی خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که با اهداف شما همخوانی داشته باشد – آیا فقط می‌خواهید ترافیک سایت را افزایش دهید یا قصد افزایش نرخ تبدیل (conversion) را هم دارید؟ هر یک از پلتفرم‌ها و سایت‌ها دارای مزایا و معایبی هستند، پس پیش از آنکه دست به جیب شده و عابر بانک خود را خارج کنید به دقت به اهداف خود از این کمپین تبلیغاتی فکر کنید.

اگر قصد شما از افزایش ترافیک سایت افزایش فروش است، باید از کلیدواژه‌های تجاری و به قصد خرید به عنوان بخشی از استراتژی تبلیغاتی خود استفاده کنید. بدون شک رقابت بر سر کلیدواژه‌ها یک مبارزه گران قیمت است اما نتیجه نهایی ارزشش را خواهد داشت.

۲- اجتماعی باشید

این کافی نیست که محتوای خوبی بنویسید و منتظر بنشینید تا افراد شما را پیدا کنند، شما باید پیشگام باشید. یکی از بهترین روش‌های افزایش ترافیک سایت استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بازنشر و ترویج محتوای شماست. توییتر، فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و سایر شبکه‌های اجتماعی هر یک برای هدفی مناسبند و مزایای خاص خود را دارند. برای مثال اگر شما یک شرکت B2C هستید، ممکن است استفاده از پلتفرم‌های انتشار عکس همچون پینترست و اینستاگرام برای شما نتایج درخشانی به همراه داشته باشد. در مقاله‌ای با نام بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در این ارتباط اطلاعات و راهنمایی‌های بیشتری برای شما قرار داده شده است تا بتوانید نهایت استفاده را از پتانسیل شبکه‌های اجتماعی ببرید.

۳- بازاریابی محتوا

هیچ فرمول معجزه آسایی برای موفقیت در بازاریابی محتوا وجود ندارد. برای دستیابی به موفقیت در بازاریابی محتوایی، طول و ساختار متن خود را به گونه‌ای تغییر دهید که برای انواع مختلف خوانندگان جذاب باشد. متون و محتوای کوتاه از قبیل محتوای محصولات و یا اخبار و مقالات درج شده در وبلاگ را با محتوای طولانی‌تر جایگزین نموده و در صورت امکان از اینفوگرافیک و ویدیو برای تاثیر بیشتر استفاده کنید. بازاریابی محتوا یا Content Marketing یک روش رایگان و قدرتمند برای افزایش ترافیک سایت است.

۴- عنوان‌های جذاب بنویسید

بدون شک عنوان‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای محتوای شما هستند. بدون داشتن عنوان‌هایی متقاعدکننده و جذاب حتی جامع‌ترین مقالات و نوشته‌های شما بدون خواننده باقی خواهند ماند. در هنر عنوان نویسی استاد شوید. نویسندگان سایت‌های حرفه‌ای نظیر BuzzFeed و سایر سایت‌های اینچنینی، پیش از انتخاب عنوان اصلی، اغلب بیش از ۲۰ عنوان متفاوت برای محتوای خود در نظر می‌گیرند و از میان آنها آن یکی را انتخاب می‌کنند که شانس بیشتری برای سرازیر کردن ترافیک به سمت مقاله و محتوای آنها داشته باشد. لذا پیش از انتشار محتوا، به دقت درباره عنوان‌های به کار رفته در محتوای خود فکر کنید.

۵- به سئوی On-Page اهمیت دهید

سئو کماکان بهترین ابزار برای افزایش ترافیک سایت است. بهینه‌سازی محتوا برای موتور جستجو هنوز بهترین و ارزشمندترین روش افزایش ترافیک است که صرف وقت و هزینه برای آن ارزشش را دارد. آیا همه تصاویر شما دارای متن جایگزین یا همان Alt هستند؟ آیا به نوشته‌های جدید لینک داخلی داده می‌شود؟ عنوان و توضیحات متا در چه وضعی است؟ بهینه‌سازی On-Page SEO مدت زیادی طول نخواهید کشید اما از طرفی می‌تواند ترافیک سایت شما را به شکل فوق‌العاده‌ای افزایش دهد.

۶- کلیدواژه‌های دم بلند را هدف قرار دهید

کلیدواژه‌های تجاری و همچنین کلیدواژه‌های محبوب و پرطرفدار را تحت پوشش خود دارید؟ پس الان نوبت به هدف قرار دادن کلیدواژه‌های دم بلند است. کلیدواژه‌های طولانی یا دم بلند (Long-Tail Keywords) بخش بزرگی از جستجوی کاربران را به خود اختصاص می‌دهند. این به آن معناست که اگر این کلیدواژه‌های طولانی را در کمپین‌های تبلیغاتی و یا استراتژی سئوی خود هدف قرار ندهید، بخش قابل توجهی از مخاطبان را از دست می‌دهید.

کلیدواژه دم بلند
یک نمونه کلیدواژه دم بلند یا همان Long-Tail keyword

۷- شروع به نوشتن پست مهمان کنید

قبل از اینکه خم به ابرو آورده و با قاطعیت بگویید «نه» به یاد داشته باشید که بر خلاف هر چیزی که شاید در این رابطه شنیده باشید، درج اصولی پست مهمان هنوز تاثیرگذار و کاملا زنده است. داشتن یک پست مهمان در یک سایت معتبر می‌تواند ترافیک وب سایت شما را افزایش داده و به برندسازی شما کمک کند. آگاه باشید که استانداردهای درج پست مهمان، طی ۱۸ ماه گذشته تغییرات اساسی کرده است و استفاده از تاکتیک‌های اسپم گونه به سرعت منجر به پنالتی شدن سایت شما خواهد شد. با احتیاط قدم بردارید.

۸- از دیگران برای درج پست مهمان در سایت خود دعوت کنید

پست مهمان یک خیابان دو طرفه است. علاوه بر درج پست مهمان در سایت‌ها و بلاگ‌ها، از دیگران (مرتبط با حوزه کاری خود) دعوت کنید تا در سایت یا بلاگ شما اقدام به درج پست مهمان کنند. آنها احتمالا مقاله خود را به اشتراک گذاشته و یا به آن لینک می‌دهند که در هر دو صورت شما نفع می‌برید و به افزایش ترافیک سایت شما کمک می‌شود. فقط مطمئن شوید که محتوای با کیفیت و دست اول، بدون لینک‌های اسپم فراوان بر روی سایت شما بارگذاری شود چرا که گوگل پست‌های مهمان بی‌کیفیت را شناسایی و آنها را پایین می‌کشد.

۹- ترافیک بازگشتی – ارجاعی

منظور از ترافیک بازگشتی همان Referral Traffic است. توجه داشته باشید که همه لینک‌ها منجر به ارسال بازدید کننده نشده و بارها دیده شده که لینکی در یک سایت خبری بزرگ، کمتر از ۱۰ بار کلیک شده است. استفاده از این تکنیک بدون داشتن تخصص و مهارت منجر به اتلاف زمان و هزینه خواهد شد.

به جای خرید لینک و یا خواهش از سایت‌ها برای اینکه به شما لینک بدهند، محتوایی تولید کنید که به طور طبیعی بک لینک می‌گیرد. گاهی دیدگاهی که فردی در مورد شما نوشته و در آن به شما لینک داده، بیشتر از لینکی که در سایت بزرگی قرار گرفته برای شما ترافیک ارسال می‌کند.

۱۰- در لینکدین فعال باشید

لینکدین به چیزی بسیار فراتر از شبکه‌ای برای یافتن شغل یا نیروی کار متخصص تبدیل شده. بزرگترین شبکه اجتماعی حرفه‌ای دنیا هم اینک یک پلتفرم انتشار محتوای ارزشمند است. این بدان معناست که شما باید به صورت زمان‌بندی شده اقدام به انتشار محتوا در لینکدین کنید. این کار می‌تواند موجب جهش در ترافیک سایت شما شود.

۱۱- اسکیما را پیاده‌سازی کنید

پیاده‌سازی اسکیما (یا فرمت دیگری از میکرودیتا) به تنهایی منجر به افزایش بازدیدکننده سایت نمی‌شود اما درج Schema کار را برای بات‌های موتورهای جستجو بابت یافتن و فهرست کردن صفحات سایت شما ساده‌تر می‌کند. یکی دیگر از مزایای استفاده از اسکیما از بابت نقش مثبت آن در سئو است که منجر به نمایش اطلاعات و جزییات بیشتر از صفحات سایت شما (rich snippet) در نتایج جستجو می‌شود. ریچ اسنیپت منجر به نرخ کلیک بالاتر در نتایج جستجو می‌شود که این خود یکی از فاکتورهای سئو است.

۱۲- لینک سازی داخلی کنید

وقتی از قدرت لینک سازی یک سایت صحبت می‌کنیم، مفهومش این نیست که صرفا از تعداد سایت‌هایی که به سایت ما بک لینک داده‌اند حرف می‌زنیم، بلکه لینک سازی داخلی یا همان لینک بودن درست و اصولی صفحات داخلی سایت بخشی از یک استراتژی قدرتمند لینک سازی است.

لینک سازی داخلی
لینک سازی داخلی Internal Link Building

وقتی محتوایی در وب سایت خود منتشر می‌کنید، مطمئن شوید که همه فرصت‌ها برای لینک دادن از دیگر صفحات به صفحه جدید را بررسی کرده باشید. این کار فقط از بابت سئو نیست بلکه منجر به تجربه کاربری بهتر و مفیدتر برای کاربر سایت می‌شود که یعنی افزایش ترافیک و بازدیدکننده برای سایت شما.

۱۳- با بزرگان حوزه خود مصاحبه کنید

فکر می‌کنید بزرگان هر حوزه یا صنف، فقط با گزارشگران حرفه‌ای رادیو و تلویزیون مصاحبه می‌کنند؟ فقط کافیست از آنها درخواست کنید و خواهید دید که چه تعداد از این افراد مایلند و دوست دارند که با شما صحبت کنند و از موفقیت‌ها و یا تجارب خود برای شما بگویند. از شنیدن جواب‌های مثبت به درخواست مصاحبه شگفت‌زده خواهید شد.

ایمیل و یا درخواستی کتبی برای افراد شناخته شده، موفق، با تجربه و یا پیشکسوت صنف خود بفرستید و از آنها درخواست انجام مصاحبه کنید و متن گزارش را در بلاگ خود منتشر کنید. نه تنها نام این افراد به واسطه شناخته شده بودن موجب افزایش ترافیک سایت شما از طریق موتورهای جستجو می‌شود بلکه ممکن است خود فرد مصاحبه شونده، لینک سایتی که با او مصاحبه کرده را با دیگران در اینجا و آنجا به اشتراک بگذارد که این خود موجب افزایش بازدید سایت شما می‌شود.

۱۴- از ایمیل مارکتینگ غافل نشوید

بسیاری از کسب و کارها به گونه‌ای بر جذب مشتری از روش بازاریابی محتوایی متمرکز شده‌اند که گویی به طور کلی همه روش‌های دیگر و یا قدیمی‌تر را از یاد برده‌اند. ایمیل مارکتینگ هنوز ابزاری قدرتمند است. ارسال حتی یک ایمیل نسبتا موفق نیز می‌تواند منجر به افزایش ترافیک سایت شما شود. فقط مراقب باشید که با ایمیل‌های خود مردم را با هر آپدیتی در کسب و کار خود بمباران نکنید.

با ایمیل مارکتینگ همچنین می‌توانید ارتباط خود با مشتریان فعلی را که از کالا یا خدمات شما استفاده کرده‌اند حفظ کنید. یک ایمیل دوستانه که به آنها در مورد کالا یا سرویس جدید شما آگاهی‌رسانی می‌کند می‌تواند منجر به بازدید مجدد آنها از سایت شما شود و با این کار ترافیک سایت خود را بالا ببرید.

۱۵- سایت شما باید واکنشگرا باشد

آن روزها که سایت‌ها را فقط با کامپیوترهای دسکتاپ مشاهده می‌کردند دیگر گذشته. امروزه، بیش از هر زمان دیگری افراد از طریق تلفن‌های همراه خود، سایت‌ها را مشاهده می‌کنند و اگر سایت شما آنها را مجبور به زوم کردن و جا به جا نمودن صفحه کند مفهومش این است که به آنها می‌گویید که از این سایت خارج شده و به سایت دیگری بروید. مطمئن شوید که سایت شما در انواع نمایشگر کاربری زیبا و راحتی داشته باشد به ویژه در تلفن‌های همراه.

۱۶- سرعت سایت خود را افزایش دهید

تا حالا شده که ۳۰ ثانیه منتظر بمانید تا صفحه‌ای از یک سایت بارگذاری شود؟ هیچ کس چنین کاری نمی‌کند. اگر زمان بارگذاری شدن سایت شما بالاست این بدان معنی است که نرخ پرش (Bounce Rate) سایت شما سر به فلک کشیده. مطمئن شوید که سایت شما تا حد ممکن بهینه‌سازی شده باشد. بهینه‌سازی تصاویر، ساختار برگه و همچنین پلاگین‌ها و کدهای سایت برای افزایش سرعت لود سایت نیاز است. هر چه سایت شما سریع‌تر بارگذاری شود بهتر است.

سرعت لود سایت
تست سرعت لود سایت توسط GTMetrix

۱۷- راهی برای ارتباط کاربران بسازید

مردم دوست دارند در مورد افکار و موضاعاتی که به آن علاقمندند به صحبت و گفتگو بپردازند. ساخت یک اجتماع (Community) در بخش دیدگاه‌های سایت شما با پلاگین‌های نظردهی و درج دیدگاه، پلاگین‌های پرسش و پاسخ یا FAQ، افزودنی‌های پیشرفته نظردهی نظیر سیستم کامنت فیسبوک و یا Disqus و یا در حالت ایده‌آل‌تر ساخت یک تالار گفتمان (Forum) برای تعامل کاربران با یکدیگر و یا با شما می‌تواند به افزایش ترافیک سایت شما کمک کند. فراموش نکنید که اجتماع خود را نظارت و مدیریت کنید تا حداقل استانداردهای لازم برای کنترل و پرورش یک اجتماع را داشته باشد.

۱۸- کاری کنید که در بخش دیدگاه‌ها دیده شوید

احتمالا اغلب اوقات برخی از سایت‌های مرتبط با حوزه کسب و کار خود را بازدید می‌کنید، پس چرا به گفتگو ملحق نشوید؟ درج دیدگاه الزاما به معنی افزایش فوری ترافیک سایت نیست اما دیده شدن نام شما با درج دیدگاه‌های مناسب و حاوی اطلاعات مفید در بلاگ‌ها و سایت‌ها می‌تواند باعث دیده شدن و معتبر شدن نام شما نزد مخاطبین شود که در گام بعدی منجر به افزایش بازدیدکننده سایت شما خواهد شد.

فراموش نکنید که در این روش، همچون روش پست مهمان، کیفیت محتوا و همچنین ارتباط موضوعی شاه کلید موفقیت هستند. شما باید با افراد مرتبط با حوزه کاری خود تعامل کنید نه اینکه در سایت‌ها و بلاگ‌های غیرمرتبط اقدام به اسپم نمایید.

۱۹- اطلاعات آنالیتیکس را بررسی کنید

گوگل آنالیتیکس یک منبع ارزشمند و غیر قابل قیمت‌گذاری است که به وسیله آن می‌توانید اطلاعات جامعی در رابطه با ترافیک سایت خود را کشف و بررسی کنید. از بررسی محبوب‌ترین صفحات شما تا نمودارهای تحلیلی از تعداد بازدیدکنندگان و غیره. به دقت حساب آنالیتیکس خود را بررسی کرده و تیم محتوا و تیم مدیریت سایت خود را از نتایج و اطلاعات مطلع کنید.

به این توجه کنید که کدام یک از صفحات سایت شما دارای محبوبیت بالاتر و ترافیک بیشتری است. اطلاعات بازدیدکنندگان سایت خود را بررسی کنید تا متوجه شوید که این ترافیک چگونه، از کجا و در چه زمانی به سایت شما وارد شده است.

گوگل آنالیتیکس
بررسی ترافیک سایت به وسیله گوگل آنالیتیکس

۲۰- در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید

تنها بازنشر محتوا در شبکه‌های اجتماعی کافی نیست. شما باید به طور مداوم در آن شبکه با کاربران مشارکت و تعامل داشته باشید. یک حساب توییتر ساختید؟ پس به گفتگوهای گروهی در رابطه با هشتگ‌های مرتبط بپیوندید. آیا مخاطب شما در پست‌های فیسبوک شما کامنت می‌گذارد؟ به پرسش او پاسخ دهید و با مخاطبان خود وارد گفتگو و تعامل شوید.

هیچ چیز سریع‌تر از شبکه اجتماعی مردم را از شما فراری نمی‌دهد اگر از آن تنها برای ارسال اخبار خود بدون هیچگونه تعامل با کاربر استفاده کنید. از شبکه اجتماعی به شکلی استفاده کنید که برای آن ساخته شده است، پس اجتماعی باشید و با کاربرانتان گفتگو کنید و در موضوعات مرتبط به گفتگوهای کاربران ملحق شوید.

۲۱- محتوای خود را در سایت‌های داغ کننده درج کنید

سایت‌های وجود دارند که کار آنها بازنشر لینک‌های مفید یا به اصطلاح داغ کردن لینک سایت‌ها است. از آن جمله می‌توان برای مثال Reddit و یا بالاترین را نام برد. در استفاده از این تکنیک اسپم نکنید چرا که کاربران به راحتی می‌توانند شما را گزارش کنند. محتواهای با کیفیت خود را می‌توانید از طریق این سرویس‌ها و یا سرویس‌های مشابه به اشتراک گذاشته و افراد بیشتری را از وجود آن محتوا آگاه نموده و از این روش اقدام به جذب ترافیک کنید.

۲۲- ویدیو را در استراتژی تولید محتوا مد نظر قرار دهید

محتوا تنها به معنای نوشته نیست. تولید محتوا یعنی تولید هرگونه محتوای مفیدی که چیزی به وب اضافه کند نظیر تولید یک محتوای ویدیویی، تولید تصاویر اینفوگرافیک، محتواهای نوشتاری، صوتی و غیره. محتوای ویدیویی بسیار ارزشمند است چرا که علاوه بر جذب مخاطبین بیشتر، تعامل مخاطبین را نیز بالا می‌برد. آمارها نشان می‌دهد که محتوای ویدیویی جلب توجه بالاتری در مقایسه با محتوای نوشتاری دارد. پس ویدیو مارکتینگ روشی کارآمد برای جلب توجه و همچنین نگهداری مخاطب است که یعنی افزایش ترافیک و بازدیدکننده.

۲۳- رقبای خود را تحلیل کنید

اگر از نرم افزارهایی نظیر BuzzSumo برای تجزیه و تحلیل فعالیت‌های رقبای خود استفده نمی‌کنید، خود را از یک منبع قوی اطلاعاتی بی‌بهره کرده‌اید. اینگونه سرویس‌ها کارایی سایت‌های رقیب شما را در زمینه‌ی شبکه‌های اجتماعی و محتوا مورد بررسی و تجزیه و تحلیل دقیق قرار داده و اطلاعات بی‌نظیری از عملکرد رقبا را در اختیار شما قرار می‌دهند.

با بهره‌گیری از سرویس‌های تجزیه و تحلیل رقبا همچنین می‌توانید بفهمید که مخاطبان شما در مورد چه چیزی می‌خوانند و یا به گفتگو می‌پردازند و در همین رابطه به تولید محتوا پرداخته و ترافیک را به سوی سایت خود سرازیر کنید.

۲۴- وبینارها را میزبانی کنید

مردم عاشق یادگیری هستند و وبینار یک روش عالی برای آموزش و یادگیری است. اگر وبیناری را میزبانی کرده و همزمان کمپین تبلیغاتی مناسبی در شبکه‌های اجتماعی تدارک ببینید می‌تواند ترافیک قابل ملاحظه‌ای به سوی خود جذب کنید. با ارسال ایمیل‌هایی با مفهوم «آخرین شانس شرکت در وبینار» و یا ایمیلی که روز پیش از برگزاری وبینار برای کاربران ارسال می‌کنید و همچنین اطلاع‌رسانی خوب این رویداد در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند وبینار شما را گسترده‌تر و ترافیک بیشتری به سوی شما سرازیر نماید.

۲۵- در کنفرانس‌ها شرکت کنید

حوزه کاری شما هر چه که باشد، بدون شک یک یا دو کنفرانس به طور سالانه در رابطه با آن برگزار می‌شود. شرکت نمودن در این کنفرانس‌ها ایده‌ی بسیار خوبی است، صحبت کردن در آن حتی بهتر. حتی یک سخنرانی نصفه و نیمه در چنین کنفرانس‌هایی موجب شناخته شدن سایت شما، جذب اعتبار برای شما به عنوان یکی از فعالین حوزه کاری خود و در نهایت افزایش ترافیک وب سایت می‌شود.

چگونه ترافیک سایت را افزایش دهیم؟

بسیار خب. در این مقاله ۲۵ روش افزایش ترافیک سایت را برای شما فهرست نمودیم. همه این روش‌ها، روش‌های علمی و تست شده برای افزایش بازدیدکننده و ترافیک سایت است. شما چه فکر می‌کنید؟ نظر شخصی و یا تجربیات شما در این رابطه چیست؟ آن را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود در رابطه با این مقاله را در بخش دیدگاه‌ها درج نموده و منتظر پاسخ باشید. ما عاشق شنیدن پرسش‌ها و دیدگاه‌های شماییم.

GET THE BEST APPS IN YOUR INBOX

Don't worry we don't spam

2 Comments
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Add your review
  1. بسیار عالی بود موفق باشید
    از سایت های تبلیغاتی هم برای افزایش بازدید سایت می توان استفاده کرد

  2. Reply
    فرشاد محبی 2019/08/28 at 11:43

    عاااالی مرسی

Leave a reply

وب شیک
Logo