چگونه بهترین شرکت طراحی وب سایت را انتخاب کنیم

داشتن وب سایت برای کسب و کارهای کوچک حیاتی است به ویژه در این روزهای همه‌گیری کووید-۱۹ که سبک زندگی همه ما را دگرگون نموده و جستجو در گوگل و خریدهای اینترنتی بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره ما شده. حضور در اینترنت به شما کمک می‌کند تا مشتریان جدید پیدا کنید و برند و یا کسب و کار خود را تقویت نمایید. هنگامی که زمان آن برسد که در صدد طراحی و ساخت وب سایت جدید برآیید، استخدام افرادی حرفه‌ای که بتوانند به خوبی این کار را برای شما انجام دهند، بزرگ‌ترین چالش و مهم‌ترین تصمیم‌گیری پیش روی شما خواهد بود.

با وجود فراوانی آژانس‌های طراحی وب که در بازار کشور حضور فعال دارند، انتخاب گزینه درست به مقداری تحقیق و بررسی نیاز دارد. در اینجا نکاتی بیان می‌شود که بهتر است پیش از استخدام یک آژانس طراحی وب سایت در نظر بگیرید.

آیا طراح سایت درک درستی از حوزه کاری شما دارد؟

در حال حاضر تعداد بسیار کمی از صاحبان مشاغل و کسب و کارهای ایرانی وب سایت دارند. اگر می‌خواهید سهم خود از اینترنت را افزایش دهید، داشتن یک وب سایت جذاب و کارا برایتان ضروری است. هنگامی که شروع به تحقیق درباره آژانس‌های طراحی وب در پیرامون خود می‌کنید، کمی وقت صرف کنید تا بفهمید که آنها چقدر حوزه کاری شما را درک می‌کنند. در بهترین حالت شما باید آژانس طراحی وب سایتی را انتخاب کنید که سابقه کار برای کسب و کارهایی در حوزه کاری شما را داشته باشد.

دانستن اینکه شما در واقع چه کاری انجام می‌دهید، به طراح وب این امکان را می‌دهد که سایتی برای شما آماده کند که هم کاربردی و کارا باشد و هم جذاب و خواستنی. تلاش به کار با آژانس طراحی سایتی که اطلاعاتی از حوزه کاری شما ندارد و یا اینکه اطلاعات محدودی در رابطه با صنعت شما دارد، در آینده شما را با مشکلات زیادی روبرو خواهد ساخت. با مراجعه به چند آژانس طراحی وب مختلف و مشاوره با آنها، شما می‌توانید با توجه به سابقه قبلی این آژانس‌ها در حوزه کاری خود، گزینه‌های خود را کمتر و لیست گزینه‌ها را محدودتر کنید.

مشخص کنید که چه کسی وب سایت شما را می‌سازد

قبل از مراجعه به دفاتر طراحی وب جهت مشاوره، لیستی از سوالاتی که باید بپرسید تهیه کنید. یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که باید از آژانس طراحی وب سایت بپرسید و پاسخ آن برایتان مشخص باشد این است که چه کسی مسئول ساخت وب سایت شما خواهد بود. شاید ندانید که بخشی از شرکت‌هایی که تحت عنوان آژانس طراحی وب فعالیت می‌کنند و معمولا دفاتر شکیل و مجللی دارند، پس از عقد قرارداد با مشتری، پروژه ساخت وب سایت را به شخص ثالث یعنی به یک تیم فنی که کننده کار است واگذار می‌کنند. اگر شرکت طرف قرارداد شما می‌خواهد که فرآیند ساخت را بر عهده تیم دیگری بگذارد، شما باید مشخص کنید که به چه دلیل این تصمیم گرفته شده است و آن تیم دقیقا چه نام دارد که قرار است وب سایت شما را آماده کند.

در صورت امکان، شما باید آژانس طراحی سایتی را انتخاب کنید که فرآیند ساخت وب سایت را در درون سازمان خودش انجام داده و به پایان می‌رساند. در این حالت، شما به راحتی می‌توانید مشکلات اجتناب‌پذیری که ممکن است در فرآیند ساخت وب سایت با آن روبرو شوید را پیگیری و مرتفع کنید. اما زمانی که  شما با آژانسی قرارداد می‌بندید که تنها بازاریاب است و کار طراحی و ساخت وب سایت را به دیگر آژانس‌ها محول می‌کند، پیگیری مشکلات و ایرادها و به طور کلی صحبت کردن با فردی که توان رفع مشکلات سایت شما را داشته باشد بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد شد. بسیاری از افراد در این راه ناامید شده و قید آن سایت را می‌زنند.

کارهای قبلی آنها در چه سطحی است؟

ارزیابی کیفیت کار یک آژانس طراحی وب تنها در صورتی برای شما امکان‌پذیر است که نمونه کارهای آن تیم را مشاهده کنید. از آژانس طراحی وب بخواهید که چند نمونه از کارهای قبلی خود را به شما نمایش دهد. بسیاری از آژانس‌های طراحی وب سایت تعداد زیادی نمونه کار آنلاین دارند که به شما نمایش دهند. هنگامی که این نمونه کارها را مشاهده می‌کنید، به گستردگی کسب و کارها و تجربه قبلی و سابقه این آژانس در کار بر روی پروژه‌های مشابه پروژه شما و این که این سایت‌ها تا چه اندازه خوب هستند توجه کنید.

وب سایت‌های موجود در این نمونه کارها، باید هم ظاهری مدرن و به‌روز منطبق با آخرین تکنولوژی‌های وب داشته باشند و هم اینکه کار با آنها راحت باشد. در واقع باید رابط کاربری روان و پیمایش آسانی داشته باشند تا کاربر به راحتی بتواند از آن سایت استفاده کند.

اگر که نمونه کارهای یک آژانس طراحی وب از کیفیت پایینی برخوردار باشد، بهتر است در مورد همکاری با آن آژانس یک بار دیگر فکر کنید. مطمئنا شما نمی‌خواهید که یک سایت ناکارآمد و در یک کلام ناجور داشته باشید. تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی مشتریان شما با یک سایت ناجور از شما مواجه می‌شوند ذهنیتشان در مورد کسب و کار شما تغییر کرده و ترجیح می‌دهند به جای شما، از رقیب شما استفاده کنند. پس اگر سایت نداشته باشید، کماکان می‌توانید در دنیای فیزیکی مشتریان فعلی خود را داشته باشید، اما اگر یک سایت ناجور داشته باشید، احتمالا تعدادی از مشتریان فعلی خود را از دست خواهید داد. چرا که بعضی از آنها با نگاه کردن به وب سایت شما، ذهنیتشان در مورد کیفیت کار شما خراب می‌شود. پس سایت نداشتن، بهتر از یک سایت ناجور داشتن است.

لذا از همکاری با آژانس‌ها و دفاتر طراحی وب سایت که نمونه کارهای قوی و موفق از کارهای قبلی خود ندارند پرهیز کنید.

جستجو را شروع کنید!

استفاده از نکاتی که در این مقاله مطرح شد در هنگام جستجو برای انتخاب درست یک آژانس طراحی وب ضروری است. به نفع شماست تا این نکات را مدنظر قرار دهید تا در مسیر راه‌اندازی کسب و کار آنلاین خود سرخورده و ناامید نشوید. پولی که از بابت همکاری با یک تیم حرفه‌ای طراحی وب پرداخت می‌شود و هزینه‌ای که برای راه‌اندازی وب سایت خود می‌کنید، در مقایسه با تغییرات شگرف و نتایجی که در رشد کسب و کار خود خواهید دید کاملا ارزشش را خواهد داشت. یک آژانس حرفه‌ای و کاربلد، کسب و کار شما را متحول خواهد نمود.

تلاش برای ساخت وب سایت توسط خودتان، در صورتی که دانش حرفه‌ای در این رابطه ندارید، یک اشتباه مرگبار برای کسب و کار شماست، به همین دلیل شما باید از اشتباه دیگران درس گرفته و از این اشتباه جلوگیری کنید. وب سایت شما، آزمایشگاه شما نیست، از طرفی محل یادگیری و آزمون و خطا هم نیست. از این اشتباه تاکتیکی اجتناب کنید تا وقت و انرژی خود را بیهوده صرف پروژه‌ای که قرار نیست ثمر بدهد نکنید.

GET THE BEST APPS IN YOUR INBOX

Don't worry we don't spam

خوشحال می‌شویم که نظر شما را بدانیم

Leave a reply

وب شیک
Logo